PŘEDSTAVENÍ AIRBNB
Krátce po přistěhování do San Francisca v říjnu 2007 nemohli spolubydlící a bývalí spolužáci Brian Chesky a Joe Gebbia zaplatit nájem za jejich podkrovní byt. Přišli tedy s nápadem umístit do jejich obývacího pokoje nafukovací matrace a provozovat na nich ubytování způsobem „bed and breakfast“. Prvním cílem bylo vydělat si pouze nějaké peníze na přilepšenou. V únoru 2008 se k nim přidal bývalý spolubydlící Nathan Blecharczyk, jako technický ředitel a třetí spoluzakladatel nového podniku AirBed & Breakfast.
Vytvořili webovou stránku, která nabízela krátký pronájem pro lidi, kteří si nemohli pronajmout hotel. V srpnu 2008 oficiálně tuto stránku i spustili. První zákazníci k nim dorazili během léta 2008.
Mezi klíčové momenty financování patřily například investice od Sequoia Capital a Greylock Partners v roce 2009. Tyto investice pomohly Airbnb růst a expandovat.
Celé to vyrostl, až do takové fáze, že koncem roku 2020 tato společnost vstoupila formou IPO na americkou burzu NasdaQ.
Aktuálně je Airbnb jeden z největších ubytovatelů této planety, kde směle může konkurovat firmám, jako je Expidia, Trivago, nebo Booking.
ROZBOR AKCIE ABNB
Airbnb stejně jako Booking těží zejména z cestovního ruchu, u kterého se dá očekávat že bude silný.
1.)Různé aerolinky nakupují nová letadla.
2.)TripAdvisor zveřejnil dobré výsledky.
3.) Velké množství sportovních událostí v tomto roce jako je Mistrovství světa v hokeji,
Mistrovství Evropy ve fotbale, nebo Letní olympijské hry, které dokáží dost výrazně zvednout ceny ubytování a tím společnosti Airbnb zvednout marže a zisky.
Aktuální situace u akcií společnosti Airbnb je na základě vnitřních dat vcelku obstojná.

Dle našeho názoru nejvýraznější „problém“ jsou výhledy analytiků, respektive na první pohled se může zdát že se jedná spíše o problém.

Ovšem, když ještě přihlédneme k faktům, že poslední cílové ceny, které byly vydány prestižní japonskou bankou Mizuho směřují na 200$ za akcii, navíc se jedná o ziskovou společnost, u které se v obecné rovině i do budoucna očekává, že jí porostou příjmy, tak si dovolíme tvrdit, že „ne všechno je tak horké, jak se uvaří“.

Díky tomu, že Airbnb má dobrá vnitřní data a jejich akcie se obchodují na úrovních, že by museli vyrůst zhruba o 40%, aby si znovu „sáhli“ na historická maxima, tak to může být pro spoustu investorů důvod jejich akcie aktuálně nakoupit. Někteří investoři vyčkávají na zveřejnění výsledků konkurenční společnosti, aby si dokázali udělat přibližný obrázek o vývoji daného trhu, což díky Bookingu, který své čísla zveřejní 2.5.2024 může být možná cesta i v tomto případě.
Každopádně Airbnb zveřejní své čísla 8.5.2024 po trhu, samozřejmě součástí hospodářských výsledků jsou i oficiální výhledy firmy do dalších čtvrtletí, které nám mohou napovědět víc. Každopádně nastupovat do trhu, až po zveřejnění výsledků, může v praxi znamenat nastupovat do trhu za výrazně vyšší ceny v okamžik, kdy se potvrdí očekávání a výsledky budou dobré.
Zdroje: cs.wikipedia.org, tradingview.com, investicniweb.cz, minutovezpravy.cz, simplywall.st, finviz.com, tipranks.com,